Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov; přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. |
rčení, přísloví, frazémy
způsoby obohacování slovní zásoby
úvaha
meziválečná próza (práce s textem, práce se zdroji) |
Propojení s EV - projekt na frazémy
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě
• promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
témata a slovní zásoba: historie lidstva, společenské vztahy, vyjádření názoru, souhlasu a nesouhlasu gramatika: předpřítomný čas, minulé časy, spojky
- v učebnici lekce 1/C+D, opakování |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
La ropa
číslovky do 1 000 000, stupňování přídavných jmen - opakování |
opakování slovíček, překlad kratšího textu o odívání v LA (Mexiko a Guatemala)
Flamenco - referát, překlad textu
nakupování oblečení |
Německý jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci.
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
- porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
- rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám |
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
Dokončení tématu: Ferien und Reisen, Im Hotel
Nové téma: Prag, Meine Stadt
Gramatika: Spojky weil, dass.
Opakování rozkazovacího způsobu |
Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy
S porozuměním využívá ohmův zákon pro řešení el. obvodů |
lomené výrazy - sčítání a odčítání
ohmův zákon |
Čtvrtletní písemná práce ve čtvrtek 25.11. |
Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. (opěrná a pohybová soustava)
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života.
Usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a svalová
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl
aktivní podpora zdraví |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti. |
- podoba demokracie po
první světové válce
- komunismus, fašismus, nacismus
- totalitní státy meziválečného období
- xenofobie, tolerance |
|
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
výtvarná interpretace etymologie vybraných slov |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
vzdělávací systémy v ČR a ve světě, prezentace středních škol externími studenty |
|